NAPISZ DO NAS

lub

794 145 453

3 skrypty Google AdWords, które z pewnością polubisz

15 listopada 2016 | Kategoria: Google AdWords

Pomimo tego, że skrypty Google AdWords są już dostępne od długiego czasu, a w sieci istnieją gotowe rozwiązania, które są ogromnie pomocne przy zarządzaniu kampaniami, nadal używa ich niewielu specjalistów PPC. Chcielibyśmy zachęcić Was do przetestowania tego narzędzia z wykorzystaniem zaproponowanych poniżej gotowych skryptów. Dołączamy również podstawową instrukcję uruchamiania skryptów.

Instalacja skryptów

Skrypty możemy instalować na poziomie pojedynczego konta lub na poziomie konta MCK. W obu przypadkach odbywa się to w taki sam sposób.

Odnajdujemy nad tabelą z danymi buton Automatyzacja, a następnie Twórz skrypty i zarządzaj nimi.

Instalacja skryptów AdWords - krok 1

Instalacja skryptów AdWords – krok 1

Wyświetla nam się lista obecnych skryptów dodanych do konta oraz logi ich wykonywania. Jeśli chcemy dodać nowy skrypt klikamy na buton + SKRYPT.

Instalacja skryptów AdWords - krok 2

Instalacja skryptów AdWords – krok 2

Wklejamy kod skryptu, wprowadzając ewentualne modyfikacje ustawień, klikamy Zapisz, a następnie Autoryzuj teraz. Jest to działanie, które pozwoli skryptowi zapisywanie danych na Google Drive.

Instalacja skryptów AdWords - krok 3

Instalacja skryptów AdWords – krok 3

Ostatecznym etapem jest powrót do listy skryptów i ustawienie harmonogramu zgodnie z wymaganiami danego skryptu.

Broken Link Checker

Broken Link Checker - Tabela z wynikami

Broken Link Checker – Tabela z wynikami

Skrypt Broken Link Checker załatwia za nas kawał brudnej roboty. Automatycznie sprawdza linki docelowe reklam i rozszerzeń we wszystkich aktywnych kampaniach. Zapisuje wszystkie znalezione anomalie (np. błędy 404) w arkuszu Google i informuje nas o ilości znalezionych błędów poprzez email.

Co lepsze, dostępna jest również wersja dla kont MCK, która sprawdza wszystkie podpięte konta klientów.

Link Checker – Single Account – skrypt dla pojedynczego konta AdWords

Link Checker – Manager Account – skrypt dla konta MCK

Rozwiązanie, które pozwala na wczesne wykrycie problemów ze stronami klientów, co zapobiega przepalaniu budżetu na reklamy odsyłające do strony z błędem.

Instalacja:

Logujemy się na konto Google i przechodzimy do wzorcowego arkusza ustawień: https://goo.gl/8YLeMj. Korzystając z opcji Google Docs, tworzymy kopię arkusza (Plik => Utwórz kopię). Modyfikujemy ustawienia zgodnie z naszymi potrzebami. Klikamy w arkuszu Udostępnij i wybieramy Każda osoba mająca link może edytować (musisz przyznać uprawnienia do edycji arkusza). Jeżeli opcja „dla wszystkich” nam nie odpowiada, możemy skorzystać z udostępniania przypisując konkretne adresy e-mail. Kopiujemy adres URL arkusza.

Następnie instalujemy skrypt zgodnie z instrukcją z początku wpisu. Musimy pamiętać, by w linii 43, w zmiennej SPREADSHEET_URL podać adres URL naszego arkusza. Z kolei w linii 47 należy podać adres, na który mają trafiać powiadomienia o błędach.

Następnie ustaw harmonogram odpalania skryptu, najlepiej co godzinę.

Quality Score Tracker 3.0

Quality Score Tracker - Dashboard

Quality Score Tracker – Dashboard

Zmiana wskaźnika jakości w czasie to często obserwowana sytuacja na kontach AdWords. Brak śledzenia historii tych zmian może prowadzić do obniżenia się średniego wskaźnika jakości na koncie i wzrostu CPC. Na dodatek możemy być wcale tego nieświadomi, gdyż nie możemy sprawdzić historii tego wskaźnika w AdWords. Na szczęście z pomocą przychodzi nam skrypt Quality Score Tracker, który rysuje nam piękny wykres wskaźnika jakości w czasie i podaje inne przydatne statystyki na jego temat.

Quality Score Tracker 3.0 – instrukcja instalacji w języku angielskim i skrypt

Instalacja:

Na koncie AdWords na karcie Kampanie klikamy w buton Automatyzacja, a następnie Twórz skrypty i zarządzaj nimi. Kliknij + SKRYPT i wklej kod z powyższego linka. Wpisz jego nazwę i Zapisz. Następnie Autoryzuj teraz.

Następnie wróć do zakładki Skrypty i znajdź stworzony skrypt na liście. Następnie kliknij obok niego w Utwórz harmonogram. Ustaw codzienne uruchamianie o określonej godzinie.

Po zapisaniu kliknij w Uruchom obok skryptu. W logach poniżej pojawi się informacja o tym, że skrypt właśnie jest uruchamiany. Po zakończeniu działania kliknij na Dziennik i jeszcze raz Dziennik, tym razem na górze strony. Zobaczysz tam linki do wygenerowanych raportów. Możesz je również znaleźć na Google Drive.

Performance Anomalies Script

Performance Anomalies Script - Etykiety

Doskonały skrypt skupiający się na wychwytywaniu anomalii w kampaniach AdWords. Sprawdza odchylenia konkretnych wskaźników (CPC, Wsp. Konwersji itp.) od standardowych wartości na koncie. W ten sposób możemy szybko zidentyfikować kampanie, grupy, reklamy i słowa kluczowe wymagające poprawy. Skrypt wysyła nam raport znalezionych anomalii na maila oraz oznacza konkretne elementy na koncie AdWords odpowiednimi etykietami.

Alternatywą dla tego skryptu jest Account Anomaly Detector, który można pobrać również w wersji dla MCK. Przyznam szczerze, że jego raporty wyglądają nawet nieco lepiej.

Instalacja:

Instalacja skryptu (Performance Anomalies Script) jest bardzo prosta i ogranicza się do skopiowania kodu i wklejenia go na koncie AdWords. Pamiętajmy, by ustawić również własny adres email na początku kodu. Zapisujemy i autoryzujemy skrypt. Ustawiamy harmonogram, ustalając jak często kampanie mają być sprawdzane.

Mam nadzieję, że ta mała dawka skryptów zachęci Was do przetestowania ich działania i znalezienia również innych funkcjonalności.

P.S.
Jakich skryptów AdWords używasz? Podziel się nimi w komentarzu.

Podobał Ci się wpis? Podziel się:Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook