NAPISZ DO NAS

lub

794 145 453

6 zasad zdrowego remarketingu

12 listopada 2014 | Kategoria: Google AdWords

Remarketing (czy też retargeting) to potężne narzędzie marketingowe, cieszące się ostatnio bardzo dużą popularnością. Niestety wzrost ilości nie zawsze idzie w parze ze wzrostem jakości, czego sam z pewnością doświadczyłeś na własnej skórze, próbując uciec przed nachalnymi reklamami. Dlatego też postanowiliśmy się podzielić kilkoma wskazówkami, które uczynią kampanie remarketingowe przyjaznymi dla otoczenia i portfela reklamodawcy.

1. Stosuj capping

Właśnie brak cappingu sprawia, że na myśl o remarketingu internauci zaczynają gorączkowo szukać AdBlock’a. To, że ktoś odwiedził Twoją witrynę nie znaczy, że chce widzieć Twoje reklamy w całym Internecie. Nadmierna ekspozycja reklam bardzo szybko obniża efektywność kampanii. Po pewnym czasie internauci albo nie będą w ogóle zauważać Twoich reklam, albo będą kojarzyć Twoją markę tylko negatywnie.

Zastosowanie ograniczenia wyświetlania reklam pozwoli na odpowiednią stymulację potencjalnych klientów. Zastanów się również nad wyborem dni tygodnia, w których kampania będzie wyświetlana. Odpowiednie zastosowanie tych ustawień z pewnością przyniesie dobre efekty.
Jaki powinien być capping? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wszystko zależy od tego co reklamujesz. Jedni mówią o 17-20 wyświetleniach miesięcznie, inni o 30 wyświetleniach. Jednak najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie kilku testów z użyciem Google Analytics i sprawdzenie jak wygląda prawda w przypadku Twojej firmy.

2. Dbaj o czystość listy remarketingowej

Czy na pewno chcesz wyświetlać wciąż tę samą reklamę osobie, która dokonała już transakcji na Twojej stronie i doprowadziła do tej konwersji? Raczej nie. I zapewniam Cię, że ta osoba również tego nie chce. Dlatego warto dbać o porządek na swoich listach remarketingowych.

Z pomocą przychodzi nam tu Google Analytics, który pozwala na segmentowanie list remarketingowych na przykład na podstawie dokonanych transakcji. W ten sposób, możemy stworzyć odrębną listę z osobami, które już dokonały zakupu i zastosować upselling lub cross-seling.

3. Zastanów się jak długo Twoi klienci podejmują decyzję

Ile trwa proces decyzyjny u Twoich klientów? Czy Twój produkt/usługę kupuje się w 10 min czy podjęcie takiej decyzji wymaga konsultacji z połową firmy i zajmuje 2 miesiące? Wszystko zależy od specyfiki Twojego rynku, dlatego dostosuj żywotność Twojej listy remarketingowej do specyfiki Twojej branży. Możesz przechowywać użytkowników na liście nawet 540 dni!

4. Stosuj segmentację

Różni internauci odwiedzający Twoją stronę są na różnym etapie zakupowym. Jedni szukają tylko informacji, a inni szukają najniższej ceny. Nie możesz im wszystkim wyświetlać tych samych reklam. Zastanów się jak możesz rozróżnić takich użytkowników i zbuduj dla nich odrębne listy remarketingowe. Z pomocą przyjdzie Ci Google Analytics, który posiada doskonałą możliwość segmentacji list. Być może część osób przegląda tylko Twojego bloga, zaś inni przeglądają konkretne produkty i modele? Potraktuj to jako krok wyjściowy do dalszych dociekań.

5. Demografia, Geografia, Kontekst…

AdWords umożliwia nam różnorodne metody targetowania reklam, zarówno w tradycyjnych kampaniach display’owych jak i remarketingowych. Możemy używać wieku, płci czy lokalizacji geograficznej. Niestety w kampaniach remarketingowych wykorzystujemy je niezwykle rzadko. Odpowiednie stargetowanie reklam z pewnością zwiększy ich skuteczność i obniży koszty kampanii.

W ostateczności jeśli nie chcemy targetować reklam za pomocą dostępnych metod, zastanówmy się chociaż nad wykluczeniem niektórych miejsc lub stron o określonej tematyce. Chociażby ze względów wizerunkowych.

6. Rotuj i testuj reklamy

Według badań firmy ReTargeter po pięciu miesiącach wyświetlania tych samych reklam ich CTR spada o ponad 50%. Pokazuje to jak ważne jest odświeżanie kreacji reklamowych co pewien czas. Użytkownicy bardzo szybko przyzwyczajają się do reklam i zaczynają je ignorować. Musisz temu zapobiec.

Ponadto nie zapominajmy o stosowaniu testów A/B. Stwórz dwie wersje banerów różnicując jeden z elementów i przetestuj, która wersja sprawdza się lepiej. Testując po kolei różne elementy reklamy dojdziesz do dużo bardziej efektywnych kreacji niż początkowo.

 

Mam nadzieję, że te porady przypadną do serca osobom odpowiedzialnym za tworzenie kampanii remarketingowych i tym samym w sieci będziemy spotykać coraz mniej nachalnych, męczących i nietrafionych reklam…

 

 

Podobał Ci się wpis? Podziel się:Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook