NAPISZ DO NAS

lub

794 145 453

Amazon testuje Google PLA, a e-commerce drży

12 stycznia 2017 | Kategoria: Google AdWords

Amerykańskie media branżowe donoszą, że od 20 grudnia Amazon testuje reklamy Google PLA (tzw. reklamy produktowe). Sprzedawcy e-commerce obawiają się konkurencji ze strony giganta.

Od 20 grudnia w Stanach Zjednoczonych możemy zobaczyć reklamy produktowe platformy Amazon. Nie bez powodu gigant wybrał właśnie tę formę reklamy, gdyż jest ona obecnie najlepiej konwertującym typem reklam w stajni Google AdWords.

reklamy pla

Reklamy produktowe (PLA) w Google

Dlaczego Amazon dopiero teraz zdecydował się na reklamy PLA? Nie wiadomo, jednak możemy przypuszczać, że w związku z dużymi rozmiarami platformy i koniecznością przygotowania zbiorczego pliku XML dla określonych produktów, Amazon musiał poświęcić nieco czasu na przygotowania.

Dlaczego sprzedawcy e-commerce obawiają się konkurencji ze strony Amazon? System reklam PLA posiada dużą ilość „slotów” reklamowych, a sam system premiuje nie tylko reklamodawców z największymi stawkami, ale również bada przygotowanie kampanii i dostosowanie stron docelowych. Mimo wszystko, jako że wszystkie reklamy w PLA wyglądają podobnie, dużeznaczenie AdWords przywiązuje do stawek.

Jak podają specjaliści z Internet Retailer, Amazon nie będzie czekał długo na efekty i zacznie od razu mocno podbijać stawki za kliknięcia w reklamy. Świadczyć może o tym chociażby fakt, że portal reklamuje wyłącznie własne produkty, przy których ma największą marżę i tym samym największy budżet reklamowy.

W chwili obecnej gigant reklamuje meble oraz akcesoria do domu. Co ciekawe odmawia komentarza w tej sprawie, co może świadczyć o tym, że firma nie chce zbyt dużego rozgłosu odnośnie swoich poczynań.

Chcesz sprawdzić jak kampania PLA sprawdzi się w Twojej firmie? Skontaktuj się z nami.

 

Podobał Ci się wpis? Podziel się:Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook