NAPISZ DO NAS

lub

794 145 453

Google wspiera nowy znacznik Schema.org – dane kontaktowe

10 kwietnia 2014 | Kategoria: Semantic Web

Na oficjalnym blogu Google dla Webmasterów wyszukiwarka ogłosiła wsparcie dla kolejnego znacznika schema.org przeznaczonego do oznaczania numeru telefonu na stronach korporacyjnych.

Chodzi o znacznik ContactPoint, dzięki któremu możemy oznaczyć numer telefonu przeznaczony dla klientów. Możemy m.in. sprecyzować czy pod tym numerem znajduje się serwis dla klientów, serwis techniczny czy dotyczący płatności. 

Jakie korzyści przyniesie to firmie? Otóż numer będzie widoczny w rozszerzonych wynikach wyszukiwania podczas szukania konkretnej firmy. Poniżej przykład tego rozwiązania:

schema contactpoint

Jak wprowadzić znacznik? Możemy to zrobić za pomocą dwóch typów danych schema.org – Organization oraz ContactPoint. W przypadku typu Organization musimy sprecyzować adres URL firmy. W przypadku ContactPoint musimy określić numer telefonu.

Praktyczne przykłady zastosowania można znaleźć na https://support.google.com/webmasters/answer/4620709?hl=pl.

Dodatkowo Google pokazało wskazówki odnośnie budowy strony kontaktowej dla biznesów lokalnych i większych organizacji (do zobaczenia tutaj). Oczywiście firma zaprezentowała również sugerowane znaczniki semantyczne dla takiej strony – https://developers.google.com/webmasters/business-location-pages/schema.org-examples.

Podobał Ci się wpis? Podziel się:Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook
  • ariel

    Warto wspomnieć że nie działa to w Polsce. Po wpisaniu „nest customer service” mam… zwykły SERP – brak tam podobnych bajerów które widać na screenie

    • http://semanticad.pl Albert Czajkowski

      Zgadza się, rozszerzenie jak na razie nie jest dostępne w Polsce o czym zapomniałem wspomnieć we wpisie. Jednak jak większość tego typu rzeczy prawdopodobnie za jakiś czas pojawi się również w naszych SERPach 🙂