NAPISZ DO NAS

lub

794 145 453

Jak włączyć remarketing dynamiczny w Google Analytics [Sky-Shop]

20 czerwca 2017 | Kategoria: Google AdWords, Google Analytics

Remarketing dynamiczny pozwala na wyświetlanie potencjalnym klientom dokładnie tych produktów, które wcześniej przeglądali w naszym sklepie. Jest to jedno z najlepszych narzędzi sprzedażowych w Google AdWords, więc z pewnością warto go przynajmniej przetestować. Problem może pojawić się jednak na etapie konfiguracji kampanii, a dokładnie na etapie wdrożenia kodu remarketingowego w naszym sklepie.

Remarketing dynamiczny wymaga przesłania ze strony sklepu trzech zmiennych podczas przeglądania jej przez użytkownika. W standardowym remarketingu zapisujemy jedynie informację o użytkowniku, a tutaj dodatkowo zapisujemy ID produktów, które przegląda, ich cenę oraz typ strony (strona produktowa, koszyk, strona główna, strona kategorii, strona wyszukiwania). Parametry te możemy przesłać do AdWords w różny sposób. Najpopularniejszym jest wdrożenie na stronę sklepu odpowiedniego kodu remarketingowego, pobierającego te trzy zmienne ze sklepu. Jednak, że ten sposób był dosyć często opisywany w sieci, skupimy się dzisiaj na alternatywnej metodzie, czyli przesyłaniu zmiennych bezpośrednio z Google Analytics.

Przechodząc do poniższych kroków zakładamy, że nasze konta AdWords, Analytics oraz Merchant Center są już połączone i skonfigurowane, a w Analytics włączona jest funkcja remarketingu.

Niestandardowe definicje

Pierwszym krokiem jest przesłanie do Analytics omawianych wyżej zmiennych. Możemy to zrobić wykorzystując do tego celu Niestandardowe wymiary.

remarketing analytics zmienne niestandardowe

W tym celu tworzymy trzy nowe wymiary niestandardowe. Samo tworzenie zmiennych jest proste, w efekcie otrzymujemy kod, który możemy wkleić jako dodatek do standardowego kodu śledzącego Analytics.

var dimensionValue = 'SOME_DIMENSION_VALUE';
ga('set', 'dimension1', dimensionValue);

Powyżej widać cały kod JavaScript zaproponowany przez Google, w przypadku większości sklepów, zamiast dimensionValue, podstawimy po prostu odpowiednią zmienną przechowującą informacje, które nas interesują, dlatego możemy zrezygnować z pierwszej linijki, gdzie przypisujemy wartość do zmiennej. Nie opisujemy tutaj dokładnego sposobu przesyłania danych przez zmienne, gdyż mogą się one różnić w zależności od sklepu.

W przypadku sklepu Sky-Shop, zmienne te są już odgórnie ustawione i dodane do kodu źródłowego sklepu, więc cały powyższy krok został już wykonany. Naszym zadaniem jest jedynie dodanie odpowiednich zmiennych w panelu Google Analytics, według poniższego schematu:

  • dimension1 – ID produktu
  • dimension2 – Typ strony
  • dimension3 – Cena/Wartość

W praktyce nasze działanie ogranicza się do wpisania nazwy danego wymiaru według powyższej kolejności.

dodawanie wymiarów analytics

W źródle strony zmodyfikowany kod śledzący będzie wyglądał następująco:

<script type="text/javascript"> (function(i,s,o,g,r,a,m)
{i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function()
{ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();
a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];
a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })
(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); 

ga('create', 'UA-XXXXXXX-1', 'auto'); 
ga('require', 'displayfeatures'); 

ga('set','dimension1','ID produktu'); 
ga('set','dimension2','Typ strony'); 
ga('set','dimension3','Wartość/Cena'); 

ga('send', 'pageview'); </script>

Definicje list odbiorców – Atrybuty dynamiczne

Drugi krok to dodanie atrybutów dynamicznych z wykorzystaniem utworzonych wcześniej wymiarów.

W tym celu przechodzimy do zakładki Definicje list odbiorców -> Atrybuty dynamcizne i klikamy + NOWY ATRYBUT

atrybuty dynamiczne analytics

Wybieramy odpowiedni typ działalności. widok danych, z którego mają pochodzi dane oraz konto AdWords, na którym ma być uruchomiony remarketing.

Kolejny krok to przypisanie utworzonych wcześniej wymiarów do odpowiednich atrybutów:

remarketing dynamiczny w analytics

Pamiętajcie, że nazwy wymiarów to są dokładnie te nazwy, które ustawialiśmy w pierwszym kroku.

Utworzenie list remarketingowych

Ostatnim krokiem jest utworzenie list remarketingowych opartych o nasze wymiary niestandardowe. Możemy to zrobić ręcznie, wykorzystując po prostu odpowiednie wymiary podczas tworzenia listy remarketingowej lub wykorzystać gotowe list przygotowane przez Google.

Możemy je pobrać tutaj: https://support.google.com/analytics/answer/3457161?hl=pl

Po wejściu na stronę wybieramy odpowiednią kategorię (najczęściej będzie to Handel detaliczny). Po kliknięciu w link zostajemy przeniesieni do panelu importującego dane do analytics. Wybieramy odpowiedni widok danych (ten sam co w poprzednich krokach) oraz konto AdWords (również to samo). Po kliknięciu przycisku „Utwórz” listy będą od razu dostępne na kontach Analytics jak i AdWords.

Podobał Ci się wpis? Podziel się:Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook