NAPISZ DO NAS

lub

794 145 453

Multikonto klientów w Merchant Center

19 sierpnia 2015 | Kategoria: Google AdWords

Każdy specjalista PPC zdaje sobie sprawę, że zarządzanie wieloma kontami Merchant Center bywa uciążliwe. Jednak nie każdy wie, że można ułatwić sobie pracę poprzez stworzenie jednego multikonta, do którego możemy dodawać nowych klientów. Jest to o tyle dużym ułatwieniem, że teraz pod jednym adresem e-mail możemy mieć wszystkie konta AdWords (MCK), Analytics, Search Console oraz Merchant Center. Co więcej, dzięki temu możemy szybko zweryfikować własność domeny na koncie Merchant Center za pomocą Google Analytics lub Search Console. Doskonale!

Multikonto klientów Merchant Center

 

Jak założyć multikonto w Google Zakupy?

Dlaczego tak mało osób wie o tym, że coś takiego jak multikonto istnieje? Otóż Google nie promuje go zbyt mocno. Dodatkowo sam proces jego rejestracji oraz obsługi nie jest nawet w pełni zautomatyzowany. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że sama usługa Merchant Center nie jest jeszcze globalnym produktem w przeciwieństwie do AdWords.

Do rzeczy. Aby utworzyć konto Merchant Center musimy skorzystać z formularza zgłoszeniowego pod adresem https://support.google.com/merchants/contact/account2. Odpowiadamy w nim na kilka prostych pytań i wysyłamy. Z reguły w ciągu jednego dnia otrzymujemy maila od kogoś z supportu MC z informacją, że nasze konto zostało utworzone. Teraz wystarczy, że zalogujemy się na konto w Merchant Center i od razu widzimy zestawienie kont, podobnie jak na powyższym screenie.

Jak dodać do multikonta dotychczasowych klientów?

Pewnie każdy z Was chciałbym dodać do nowego multikonta również obecnych klientów. Wszak to właśnie ich konta sprawiły, że zechcieliśmy je utworzyć. Otóż tutaj również nie ma automatycznej drogi. Widoczny na screenie button z nazwą „+KONTO” służy do tworzenia nowych kont Merchant Center.

By dodać dotychczasowe konta musimy skorzystać z kontaktu do osoby, która poinformowała nas o utworzeniu naszego multikonta. Piszemy do niej, iż chcemy podłączyć do naszego konta inne konta Merchant Center. Musimy zawrzeć w mailu również specjalną formułkę:

Upoważniam firmę Google do podpięcia konta A pod konto MCA B.

Po wysłaniu tak skonstruowanego maila nasze konta powinny zostać połączone w przeciągu kilku godzin (tak wynika z naszych doświadczeń). Oczywiście o ile jest to dzień roboczy.

Podsumowując, pomimo braku automatycznej rejestracji i możliwość łączenia kont, obsługa Multikonta Merchant Center jest bardzo intuicyjna i prosta. Do tego doskonały kontakt z supportem sprawia, że wszelkie nagłe sprawy możemy załatwić błyskawicznie. Osoby, które chcą się dowiedzieć nieco więcej na temat multikonta odsyłamy do supportu: https://support.google.com/merchants/answer/188487?hl=pl.

Podobał Ci się wpis? Podziel się:Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook