NAPISZ DO NAS

lub

794 145 453

Nowe wykorzystanie Schema.org w wynikach mobilnych Google (Similar Items)

20 kwietnia 2017 | Kategoria: Aktualności, Semantic Web

Mobilne wyniki wyszukiwania grafik w Google i w aplikacji Android Search pokazują od  niedawna „podobne produkty” – tzn. jeśli szukasz zdjęć typu „styl życia” i klikniesz jedno z nich, Google może pokazać poniżej dodatkowe zdjęcia produktów ze sklepów, w których można kupić dany przedmiot.

Nowa funkcja wyszukiwania obejmuje obecnie niewielką grupę produktów, ale Google zapewnia, że zwiększy się ona w najbliższych miesiącach. Nie wiadomo również, kiedy ta funkcja wejdzie do polski.

Julia E, menedżer produktu Google Image Search, ogłosiła na blogu, iż w celu wyświetlania własnych produktów w nowej funkcjonalności Google, konieczne jest oznaczenie produktów za pomocą znaczników semantycznych Schema.org. Dokładniej rzecz biorąc chodzi o znaczniki schema.org/Product. Podaje również kilka wytycznych, które trzeba spełnić by znaleźć się w „podobnych produktach”. Konkretnie:

  • Upewnij się, że oferty produktów na Twoich stronach zawierają odpowiednie znaczniki produktów, w tym odnośniki do zdjęć. Produkty z nazwą, obrazem, ceną i walutą oraz dostępnością meta-danych na stronie są uprawnione do wyświetlania w podobnych produktach.
  • Przetestuj swoje strony za pomocą narzędzia do testowania danych strukturalnych Google, aby sprawdzić poprawność formatowania produktu.
  • Obejrzyj swoje zdjęcia w wynikach wyszukiwania obrazów, wpisując zapytanie „site: twojadomena.pl”. Poprawnie oznaczone zdjęcia będą zawierały dodatkowe informacje na temat produktów, gdy w nie klikniesz. Googlebot’owi ponowne sprawdzenie Twoich obrazów może zająć nawet tydzień.

Ten schemat został wprowadzony w grudniu ubiegłego roku, ale nigdy nie został oficjalnie ogłoszony przez Google.

Poniżej prezentujemy przykładowe wyniki „podobnych produktów”:

podobne produkty

W chwili obecnej Google twierdzi, że funkcja działa dla takich kategorii jak torebki, okulary i buty. W najbliższych miesiącach obejmie również inne produkty związane z odzieżą, a także produkty z kategorii dom i ogród.

Czekamy z niecierpliwością na wdrożenie tej opcji również w naszym kraju. Strony naszych polskojęzycznych klientów już są gotowe!

Podobał Ci się wpis? Podziel się:Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook