NAPISZ DO NAS

lub

794 145 453

Odliczanie do końca Twojej sprzedaży – nowa reklama AdWords

18 grudnia 2014 | Kategoria: Google AdWords

Od kilku dni użytkownicy AdWords mają możliwość dodawania do swoich reklam tekstowych nowej opcji, licznika odliczającego liczbę dni do końca jakiegoś wydarzenia. Jest to bardzo ciekawa opcja dla firm, które organizują różnego typu promocje ograniczone czasowo.

Nowa możliwość jest obsługiwana przez funkcję „COUNTDOWN”, która jest elementem dostosowań reklamy.

Jak stworzyć reklamę z licznikiem? Nic prostszego, AdWords ułatwił nam to do granic możliwości.

odliczanie w adwords screen

Odliczanie w reklamie AdWords

Wystarczy, że w treści reklamy wpiszemy „{=” i już naszym oczom ukaże się panel do konfiguracji opcji COUNTDOWN. Przede wszystkim musimy podać datę zakończenia odliczania. To do tej daty będzie odliczał nasz licznik.
Opcja „Rozpoczęcie odliczania” pozwala nam zadecydować na ile dni przed końcem promocji ma zacząć się odliczanie. Domyślnie jest to 5 dni.

Trzeba pamiętać o ustawieniach zaawansowanych, gdzie wybieramy strefę czasową oraz język wyświetlanego licznika.
Po tej podstawowej konfiguracji nasza reklama jest gotowa. Możemy umieszczać w niej nowe promocje czasowe.

Dostosowania reklamy

Jednak bardziej godne uwagi są dostosowania reklamy, czyli zbiór modułów pozwalających na dostosowanie reklam w czasie rzeczywistym na podstawie danych przesłanych do systemu AdWords.

Aby skorzystać w dostosowań reklamy musimy przygotować plik zawierający dane wykorzystywane przy dostosowaniu reklamy. Plik ma postać pliku .csv, który wgrywamy na nasze konto AdWords.

Przykład: 
Mając sklep internetowy z różnymi modelami danego sprzętu, możemy stworzyć reklamę, która będzie zmieniać swoją treść w zależności od wyszukiwanego modelu.

reklama z dostosowaniami

Jak wygląda treść reklamy w panelu AdWords?

reklama dostosowana wygląd

Jak widać, reklama odnosi się bezpośrednio do pliku i poszczególnych kolumn, które się w nim znajdują.

dane dostosowań reklamy

Już po tej niewielkiej próbce można jasno stwierdzić, że jest to bardzo potężna funkcja, szczególnie dla sklepów internetowych.

Zainteresowanych odsyłam bezpośrednio do supportu Google, gdzie można poczytać o dostosowaniach reklam oraz o ich dokładnej konfiguracji i tworzeniu plików z danymi.

Źródło obrazków: support.google.com

Podobał Ci się wpis? Podziel się:Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook