NAPISZ DO NAS

lub

794 145 453

Przekaz remarketingowy zależny od czasu przebywania na liście

2 grudnia 2014 | Kategoria: Google AdWords

W wielu branżach remarketing najlepiej sprawdza się w ciągu pierwszych kilku dni od odwiedzenia strony. Im więcej czasu mija, tym mniejsza szansa na skonwertowanie danego użytkownika. Chyba że… zachęcimy go w inny sposób! Jak? Na przykład poprzez ekstra rabat.

Jednak do tego celu, potrzebujemy specjalne grupy remarketingowe, uwzględniające to ile czasu dany użytkownik spędził już na liście remarketingowej i sprawdzające czy dokonał on jakiejkolwiek konwersji. Na przykład właśnie 3 takie grupy remarketingowe:

  • 0-7 dni na liście, bez konwersji;
  • 7-15 dni na liście, bez konwersji;
  • 16-30 dni na liście, bez konwersji.

Następnie dla każdej z tych grup możemy zastosować innego rodzaju banery i przekazy reklamowe.

W tym wpisie, zaprezentuję Wam techniczny aspekt tworzenia tego typu grup/list remarketingowych.

1. Tworzymy listy remarketingowe o określonym czasie życia

Musimy stworzyć trzy list remarketingowe o następujących okresach członkostwa:

  • 7 dni
  • 14 dni
  • 30 dni

Dodatkowo, do listy mogą być dodawane tylko te osoby, które nie dokonały jeszcze żadnego zakupu/konwersji.

Poniżej, przykładowa lista 7 dniowa stworzona za pomocą Google Analytics:

lista remarketingowa zależna od członkostwa

Lista 7 dniowa, tylko bez transakcji.

Powyższy przykład dotyczy strony bez modułu e-commerce, która wykorzystuje cele do pomiaru konwersji. Dlatego w przypadku sklepów internetowych warunek będzie brzmiał „Transakcje < 1”.

Stworzenie takich list remarketingowych jest dopiero podstawą do dalszych kroków, gdyż dla przykładu lista 14 dniowa, zawiera wszystkich użytkowników, i tych 2 dniowych i tych 13 dniowych.

2. Kombinacje niestandardowe list remarketingowych

Aby stworzyć nasze docelowe grupy remarketingowe, musimy użyć opcji kombinacji niestandardowych na koncie AdWords. Pozwoli nam to na taką kombinację dwóch list remarketingowych, aby w efekcie powstały listy zawierające użytkowników tylko z przedziałów 8-14 dni oraz 15-30 dni.

Jak to zrobić? Przechodzimy do tworzenia nowej listy remarketingowej w panelu AdWords, a nastepnie w opcji „Kogo dodać do listy” wybieramy „Kombinacja niestandardowa”.

Później dodajemy do kombinacji wszystkich użytkowników z listy 15 dniowej, za pomocą opcji „dowolny z tych odbiorców (LUB)” lub „każdy z tych odbiorców (ORAZ)”.

I odejmujemy z niej wszystkich użytkowników z listy 7 dniowej, za pomocą opcji „nikt z tych odbiorców”.

  • 8-14 dni = lista 14 dniowa – lista 7 dniowa
  • 15-30 dni = lista 30 dniowa – lista 14 dniowa

Poniżej przykładowa kombinacja w praktyce:

kombinacja niestandardowa list remarketingowych

Niestandardowa kombinacja list remarketingowych

Do tworzenia kombinacji wykorzystujemy trzy operatory:

  • dowolny z tych odbiorców (LUB) – jeśli do tego operatora dodamy kilka list remarketingowych to wystarczy, że użytkownik spełni warunek którejkolwiek z list;
  • każdy z tych odbiorców (ORAZ) – użytkownik musi spełnić warunek każdej z dodanych list.
    W naszym wypadku nie jest istotne, który z tych dwóch operatorów wybierzemy, gdyż i tak używamy tylko jednej listy;
  • nikt z tych odbiorców – ten operator wyklucza wszystkich użytkowników z przypisanej do niego listy.

Dzięki połączeniu powyższych operatorów możemy stworzyć interesującą nas listę.

3. Kierujemy grupy reklam na gotowe już listy

Nie pozostaje nam już nic innego jak tylko wykorzystać stworzone listy do kierowania grup reklam. Podsumujmy jeszcze stworzone grupy remarketingowe i przypisane do nich przedziały członkostwa na liście:

  • 0-7 dni – lista „7 dni”,
  • 8-14 dni – kombinacja list 14 dniowej i 7 dniowej (każdy z tych odbiorców = 14 dni – nikt z tych odbiorców = 7 dni),
  • 15-30 dni – kombinacja list 30 dniowej i 14 dniowej (każdy z tych odbiorców = 30 dni – nikt z tych odbiorców = 14 dni).
kierowanie grup reklam za pomocą remarketingu

Przykładowe kierowanie grup na podstawie okresu członkostwa na liście.

I to wszystko w tym temacie. Teraz tylko od nas zależy jak wykorzystamy nowe segmenty użytkowników. Jakie promocje im zaoferujemy? Jak zachęcimy ich do dokonania zakupu/konwersji?

 

Podobał Ci się wpis? Podziel się:Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook
  • Taig

    Ciekawy i przydatny post, remarketing to w ogóle ciekawa sprawa i o wiele trudniejsza niż zwykły marketing, bo wymaga często ponownego zaangażowania kogoś, kto już widział co mamy do zaoferowania, ale z jakiegoś powodu nie skorzystał;)