NAPISZ DO NAS

lub

794 145 453

Stan rodzinny w Google AdWords – nowa funkcja targetowania reklam graficznych

21 lipca 2014 | Kategoria: Google AdWords

Jakiś czas temu spostrzegliśmy na koncie AdWords dodatkową zakładkę rozszerzającą funkcje kierowania demograficznego (wiek, płeć) o „stan rodzinny”. Jest to nowa opcja, która jeszcze w czerwcu tego roku była testowana tylko w Stanach Zjednoczonych. Teraz wchodzi już do Polski. Na wszystkich naszych kontach jest już dostępna. Pytaliśmy o nią również support Google, który poinformował nas, że funkcja jest w pełni aktywna. 

stan rodzinny w adwords

Funkcja udostępnia nam 3 grupy użytkowników – „Posiada dzieci”, „Bez dzieci” oraz „Nieznany”. Dzięki niej możemy wykluczać poszczególne grupy, kierując nasze reklamy tylko do osób posiadających dzieci. Jest to ciekawa funkcja warta do przetestowania chociażby przez sklepy z produktami dla dzieci/niemowląt.

Jak zauważyliśmy na naszych kontach przeważająca większość odbiorców reklam zalicza się do grupy „Nieznany” (około 99%). Może to wynikać z faktu, że funkcja została dopiero uruchomiona, a część danych pochodzi z wcześniejszego okresu.
Warto również pamiętać o tym jak Google zbiera takie informacje:

Gdy użytkownik odwiedza witrynę, która należy do sieci reklamowej Google , w jego przeglądarce zapisywany jest numer (za pomocą pliku cookie ), aby to zapamiętać. Numer ten identyfikuje wyłącznie przeglądarkę internetową na konkretnym komputerze, a nie osobę. Przeglądarka może zostać przypisana do kategorii demograficznej, takiej jak płeć, wiek czy sytuacja rodzinna, na podstawie odwiedzanych witryn.

Dodatkowo niektóre witryny, takie jak portale społecznościowe, mogą dostarczyć nam dane demograficzne udostępniane przez swoich użytkowników. Możemy również korzystać z informacji demograficznych w profilach Google.

Na anglojęzycznym forum Google Partners, pracownicy wyszukiwarki poinformowali jak w tym wypadku wyglądało określenie grupy docelowej.

Jak działa targetowanie na stan rodzinny? Użyliśmy ankiet aby znaleźć setki tysięcy rodziców mieszkających wraz z dziećmi w jednym domu. Nasz algorytm zebrał te dane i znalazł innych internautów, którzy mają podobny wzorzec konsumpcji treści w GDN oraz Youtube do rodziców wypełniających ankiety.

Mimo wszystko funkcja ta jest bardzo ciekawa i stwarza duże możliwości kombinacji dostępnych opcji targetowania. Z pewnością jest to ogromny ukłon dla sklepów sprzedających produkty dziecięce – ubranka, zabawki, akcesoria. Nie pozostaje więc niż innego niż przystąpić do testowania!

Dla ciekawskich link do supportu Google opisującego daną funkcję tutaj.

Podobał Ci się wpis? Podziel się:Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook